Skip to main content

need suusad ei sõida!

hei!
lubasin, et kirjutan millestki lustilisemast seekord. Läksminna!
Kui olla lõpuni aus, siis asi sai alguse sellest, et otsustasin mõni nädal tagasi, et praegusel ajahetkel, kus mul on aega ka enda jaoks, ei leia ma endale enam ühtegi vabandust, millega  sportimist vältida.
Minust on saamas spordihärg ;)
Kes mind teavad, nendel peaks see kujutluspilt minust suhteliselt koomilisena tunduma. Mulle endale tundub küll. Ja et ma nüüdseks olen juba 2 nädalat selles rattas olnud, meenutades endale -  iga päev tuleb teha midagi, mida võiks pidada liikumiseks ja käinud nädalas 4 korda trennis....ja seal ka trenni teinud, arvasin, et nüüd ma olen valmis teisele levelile astuma.
Ma panin alla suusad. Mitte toas. Õues. 20 aastat tagasi sõitsin oma viimased 200 meetrit, pärast seda on olnud paus. Ja paus kandis. Kaua.
Muidugi olid mul võtta kodust lapse suusasaapad, mis tegelt on mulle nr väiksed, kaasaegsed suusad, mis iial miskit määret pole näinud ning suusakepid, mis tundusid mulle, et nad on ilmselgelt lühikesed. Aga vaim oli valmis ja nii ma läksin.
Meil on maja kõrval kohe suusarada. Kahjuks ei ole seal klassikajälge. On rada vaid uisutajatele. No kui paned esimest korda peale nii pikka pausi alla suusad, siis - need suusad ei sõida! (nii tundis aastaid tagasi ka mu tütar, kes Jõuluvanalt suusad tellis, et Kristiina Šmigunina saaks kohe liuglema hakata, kui ta need kätte sai ja alla pani, siis ta teatas meile seal seistes - need on valed suusad, need ei sõida!)
Just nii ma eile tundsin. Ma olin nii valmis, rajale liuglema ja sõitma nagu suusakuninganna. Oikuivalmis ma olin. Ja tegelikkuses nägin välja nagu part, kes on visa hingega. Uisusammu ma lihtsalt ei oska. Mul oli endal nii naljakas. Puhtalt tahtejõu ja käelihaste abiga hoidsin end suurematest kukkumistest. Edasi sain nagu takistusjooksu tegev tigu, kellel on suusad all. Halenaljakalt naljakas. Kui jätkan suusatrennidega, võib minust vast kuulitõukaja saada.
Meie suusamägi, mis enamikule inimestest tundub künkana - oli eile minu meelest Munamägi ise. Sõitsin talle tiiru ümber. Üles minekust ei hakanud üldse unistamagi. Vaatasin seda aukartustäratavalt. Üks laskumine, mis rajal tuli teha, lõppes sellega, et igaks juhuks sõitsin lumme, et kiirus ei oleks liig tormakas :)
Esimese ringi järel olin ma läbimärg. Kuigi oli miinus 13 ja tuul veel pealeselle. Otsustasin, et sõidan niikaua kuni jaksan ja siis 2 meetrit veel.... jaksasin miski 25 minutit, siis oli toss ikka totaalväljas, aga meeleolu oli väga hea. Eriti hea oli see, et mitte keegi mind ei filminud. Mul oleks seda ikka jube piinlik olnud vaadata. Sul oleks muidugi olnud vahva. Aga, mis siin poriseda - sport massidesse! Ja massi mul on!
Rajalt ära tulles ootas mind veel Tehvandi tõus... ma elan 4-l korrusel! Võtsin käärsammuga 4 korrust ja maandusin.
Praegu tunnen ma praktiliselt kõikide lihaste olemasolu. Eriti seljas.
Juhhei! Ma loodan, et ma Sinuga veel niipea suusarajal ei kohtu. Ma kirjutan siin, kui ma olen suusakuningannaks saanud. No kui keegi tahab mind suusatama õpetada, ma pole vastu. Aga, ma hoiatan ette. Ma pole miski kerge õpilane. Ma olen draamakuninganna ;)

tirulirulii! Päike on väljas!

Liispet


Comments

Popular posts from this blog

Sel suvel Sitsiilias. Esimene

6 tundi lennukisõitu ja kohal. Kirvendav kuumus lõi meile tervituspahvakuna sõõrmeisse. Kohal. Augustikuumuses. Silmitsesin Palermo lennuvälja ümbritsevaid mägesid ja olin kuidagi kangesti rõõmus, et meil õnnestus lennukiga siiski maanduda lennurajale, mis jäi nende müüride vahele. Ahmisin endasse seda maad. Jah, juba lennujaamas. Selline ma olen. Mõned kiirukäärulised koridorid läbi lennujaamahoone ja... mõnikümmend minutit hiljem leidsin end oma isikliku sitsiillase embusest. Laura. Ma olin igatsenud seda tema tagasihoidlik-turtsakat olemist. Turtsakat seetõttu, et kui kuidagi, mingi ime läbi õnnestus teha nali nii, et see ei käinud läbi pikendusjuhtme, turtsatas ta naerma, kauaks. Olin ütlemata rõõmus, et sain siia tulla. Laurat näha, ta perega tutvuda. Sellest kõigest aga pärastpoole. Leidsime parklast Laura päevinäinud autoloksu, mis pidi saame meie sõbraks järgneval 10l päeval.  See oli peaaegu sama uhke pill niikut mu enda trandulett. See lõi koduse tunde. Surusime si

Kohila naise trandulet

Hei! 2013 Mõni päev kohe saab säärase vungi sisse, et hollalaaaa. Saab nalja ja staffi ja värki. Igatahes juhtus täna nii. Olin kiirustamas Raplasse. Auto ukse sain kangutades lahti. Ma tean, et mu hr Wolkar ei taha eriti ustega õrnutsemist - no tõmbasin teise suht brutaalse jõuga kinni, tahtsin veenduda, et käivitamise ajal tuul saba alla ei puhuks. Kinni ta jäi. Sain oma tranduletile hääled sisse - no ja siis proovisin uuesti ust avada, sest aknad olid kenasti ää jäätunud ja tuli selline uitmõte, et enne sõitma asumist võiks need kenasti puhtaks kraapida. Ust avada püüdes sai üsna ruttu selgeks, et see ei avane. Ei saanud ma lahti ka kõrvalistuja ust ega ka tagumisi. Olin küll kenasti autos ringi vimbelnud... mul oli kaunikesti soe... aga olin lukus mis lukus. Helistasin paarile sõbrale, kes mu kimbatuses olemisest veidi nalja said. Mind ennast ajas ikka kangesti naerma. No selliseid asju juhtub ikka vaid minuga. Üks sõber oli valmis juba startima, et mu auto pisutki puhtaks kraa

Jõuluvanale

hei, Taat! Kuidas tervis? Sel aastal parem? Memm kirjutas, et teil sel aastal napib mett, Sa olla kõik see aeg kangesti köhane. Tead, kui Sa teisipäeval meilt läbi astud, panen Sulle purgi kaasa. Mu hää sõbranje kaasa hakkas sel aastal mesinikuks. Ta on juba peaaegu paberitega ja kangesti õhinas sellest, mida ta teeb. Igatahes olla see selle kandi kõikse parem mesi. Tervendav. Mul sel aastal endale jõulusoove pole. Mul on kõik, mida ma vajan, olemas. Kui tahad miskit ikka tuua, too midagi, mis mahuks ära ühte peopessa. Tule ja ole lihtsalt meie seltsis. Laste soovid oled kätte saanud ja päkapikkudega tegime kokkuleppe, et aitan Sul neid asju muretseda. Aga tooma pead neid ikka ise. Muidu pole päris. Sel aastal paneme Su skype. Ära siis kohku, aga üks osa mu perest on hetkel välismaal. Ma tean, et Sa tead - tegelikult... ja et sa niikuinii plaanisid sinna ka minna. Ma olen veidi mures Su pärast, sest kuidas Sa sääl maal korstna kaudu neid asju ikka õiendad? Seal peaks sul miski pru