Skip to main content

anonüümkiri ja ähvardused ning nendega toimetulek

hei
ma tahtsin Sulle juba mitu päeva tagasi kirjutada, aga ei jõudnud. teen seda nüüd.
Seekordne mõtisklus on ajendatud sel  sügisel, mis nüüd küll juba seljataha jäänud, saadud emotsioonidest, Juhtus palju asju... mis kandsid mind eiteakuhu, otsima vastuseid eiteamillistele küsimustele.
Mõned kuud tagasi, mu toonases töökohas, ulatas sekretär mulle esmaspäeva hommikul kirja - ümbriku, millel seisis mu nimi, töökoha aadress ja märge "isiklik".
Esimese hooga mõtlesin, et küllap keegi kutsub mind kuhugi - kontserdile, näituse avamisele või mujale.
Aga ei.
Lugesin kirja, milles seisis hulgaliselt "heasoovlikke" märkusi mu enda ja mu pere teiste liikmete kohta, mis peaksid nüüd lõpuks ometi mu silmad avama ja mu edasise elukorralduse sootuks teistlaadseks muutma.
Kas olete sellise kirja kunagi saanud? Aimate lugedes küll, kellelt see võib olla, aga millise eesmärgiga see on lähetatud, jääb ebaselgeks. Kirja toon on ülevoolavalt sõbralik ja isegi "murettundev", sisu aga selline, mis igal naisel ja emal korraks jalad alt lööb ja kõhu seest õõnsaks võtab. Milline vaev ette võetakse ja mida see kirjutajale annab, kui peab kirjutama pika kirja selleks, et kellegi elu õõnestada. Mul oli kirja lugedes kahju nii endast, kirja kirjutajast, selle kirjutamise ajendist ja kõigest muust. Emotsioon, mille ma sain oli muidugi negatiivne. Kuidas muidu. Ja ebameeldiv oli seda lugeda ka teistel asjaosalistel. Muuta ei saa midagi, pead vaid unustama.
Tahaksin anonüümsele kirjasaatjale ütelda järgmist: "Kui su eesmärk oli saavutada minu sisemine rahulolematus või edasine kindlusetuse tunne, siis sa ebaõnnestusid. Meil on kõik hästi. Soovin, et leiaksid enda elus midagi, mis aitab sind edaspidi mitte nii madalale langeda. Kui tahad mulle kirjutada, tee seda oma nime all". Näed sa, hakkaski kergem.
Uskumatuna tunduv ehk, aga eelmisel sügisel sain kogeda ka seda, mis tähendab see, kui keegi ähvardab su laste turvalisust. Väikeses kohas elades piisab vaid sellest, et keegi peab kellegi sõnul jahti su lapsele, kui turvalisus on lihtsalt kadunud, kõigil, Su laps ärkab öösiti nuttes, kardab iga varju ja vilksatust. Sa oled nüutu, vihane, hirmul ja kurb, kõike korraga. Mida sa sellises situatsioonis ette võtaksid? Mina olin veidi aega nagu kanaema, kaitstes oma lapse iga sammu. Nii aga lõpmatuseni elada ei saa. Aga hirm jääb. Iga kord, kui su laps hilineb,  unustab teatada vms, oled sa kabuhirmus. Kus, kus, kus, vasardab su peas. See on visa ununema. Isegi siis, kui see pole tõde, isegi siis, kui kellegi haige aju mõtles midagi välja, isegi siis.... on su meelerahu läinud. Pikaks ajaks.
Ma pole olnud mitte kunagi rikas - seda materiaalses mõistes, ma pole mitte kunagi teinud mingeid suuri tehinguid või omanud midagi, mida keegi teine ihaldaks nii palju, et see oleks motiiv selliseks käitumiseks.
Küllap ma kõlan siin sulle paranoiliselt... aga tea, et me tegime läbi kogu kadalipu meie uurimissüsteemis jne jne. Me ei mõelnud seda välja. Sattusime vaid kellegi läbielamise kaudu kogu selle jampsi sisse. Ja muidugi, lahendust ei tulnud. Hirm jäi.
See kõik on olnud üheks ajendiks tõmmata pidur, ütelda stopp. Vaadelda, analüüsida oma elu ja minna siis edasi klaari peaga, katsudes ikka jääda iseendaks ja aidata oma lapsi, et nende peamiseks tundeks ei oleks hirm.. Ma olen elanud õpetusega, et inimesed on ilusad ja head. Nende teod ainult võivad olla koledad.
Olen kogenud oma elus muuhulgas seda, mis võib tähendada see, kui laenad kellelegi midagi, siis juhtub midagi ja kogu protsess- see lõpeb fiaskoga. Millest tuled välja paljude sõprade unustamatu abiga ja olgugi, et see oli midagi, millest arvad, et ei saa kunagi üle... aga näed, inimene, kes tõi minu ja mu vanemate koju relvadega ähvardussellid, ütleb mulle täna laia naeratusega tere, nii nagu seda seika meie mõlema elus poleks kunagi juhtunud.... muidugi, olid varased 90-ndad ja kes seda enam ikka mäletada tahakski. Muidugi ärkas sinus nüüd huvi, kas ja miks ja kes ja kellega koos jne. Ma ei räägi seda lugu siin. Lasen neil inimestel, kes asjaga seotud olid parem edasi elada nii, et nad ei pea piinlikkust tundma. Aga ma ei ole seda lugu unustanud. Andestanud olen ma neile, kes sattusid sellesse - nõmeda situatsiooni mülkajadasse  - teadmata, mis täpselt toimus, aga neile, kes mind ära kasutasid... naeratan ma küll täna lahkesti vastu, aga ei usalda neid enam mitte kunagi. See oli elu ränk õppetund.
Nii et mu  elus on olnud ainest ka gängsterfilmi jaoks. Ja jah, need kes teavad, teavad seda niikuinii ja need kes ei tea, ei peagi seda teadma. Lihtsalt elu on mitmetahuline.

inimesed on ikka ilusad ja head. aga mitte kõik. ka minu minevikust leiab tegusid, mille üle ma pole uhke, mida ma teeksin teisiti ja mida ma soovin, et ma poleks kunagi teinud või vastupidi, ka selliseid, et oh, oleks ma ometi midagi teinud.... ma arvan, et väljakutsed ja raskused tulevad meie ellu, et me sellest midagi õpiksime.
Mina olen õppinud. Proovin tulla toime. Ma usun ikka inimestest head, aga ma olen palju ettevaatlikum.

votsiisetnõndaviisi.

Liispet


Comments

Popular posts from this blog

Sel suvel Sitsiilias. Esimene

6 tundi lennukisõitu ja kohal. Kirvendav kuumus lõi meile tervituspahvakuna sõõrmeisse. Kohal. Augustikuumuses. Silmitsesin Palermo lennuvälja ümbritsevaid mägesid ja olin kuidagi kangesti rõõmus, et meil õnnestus lennukiga siiski maanduda lennurajale, mis jäi nende müüride vahele. Ahmisin endasse seda maad. Jah, juba lennujaamas. Selline ma olen. Mõned kiirukäärulised koridorid läbi lennujaamahoone ja... mõnikümmend minutit hiljem leidsin end oma isikliku sitsiillase embusest. Laura. Ma olin igatsenud seda tema tagasihoidlik-turtsakat olemist. Turtsakat seetõttu, et kui kuidagi, mingi ime läbi õnnestus teha nali nii, et see ei käinud läbi pikendusjuhtme, turtsatas ta naerma, kauaks. Olin ütlemata rõõmus, et sain siia tulla. Laurat näha, ta perega tutvuda. Sellest kõigest aga pärastpoole. Leidsime parklast Laura päevinäinud autoloksu, mis pidi saame meie sõbraks järgneval 10l päeval.  See oli peaaegu sama uhke pill niikut mu enda trandulett. See lõi koduse tunde. Surusime si

Kohila naise trandulet

Hei! 2013 Mõni päev kohe saab säärase vungi sisse, et hollalaaaa. Saab nalja ja staffi ja värki. Igatahes juhtus täna nii. Olin kiirustamas Raplasse. Auto ukse sain kangutades lahti. Ma tean, et mu hr Wolkar ei taha eriti ustega õrnutsemist - no tõmbasin teise suht brutaalse jõuga kinni, tahtsin veenduda, et käivitamise ajal tuul saba alla ei puhuks. Kinni ta jäi. Sain oma tranduletile hääled sisse - no ja siis proovisin uuesti ust avada, sest aknad olid kenasti ää jäätunud ja tuli selline uitmõte, et enne sõitma asumist võiks need kenasti puhtaks kraapida. Ust avada püüdes sai üsna ruttu selgeks, et see ei avane. Ei saanud ma lahti ka kõrvalistuja ust ega ka tagumisi. Olin küll kenasti autos ringi vimbelnud... mul oli kaunikesti soe... aga olin lukus mis lukus. Helistasin paarile sõbrale, kes mu kimbatuses olemisest veidi nalja said. Mind ennast ajas ikka kangesti naerma. No selliseid asju juhtub ikka vaid minuga. Üks sõber oli valmis juba startima, et mu auto pisutki puhtaks kraa

Jõuluvanale

hei, Taat! Kuidas tervis? Sel aastal parem? Memm kirjutas, et teil sel aastal napib mett, Sa olla kõik see aeg kangesti köhane. Tead, kui Sa teisipäeval meilt läbi astud, panen Sulle purgi kaasa. Mu hää sõbranje kaasa hakkas sel aastal mesinikuks. Ta on juba peaaegu paberitega ja kangesti õhinas sellest, mida ta teeb. Igatahes olla see selle kandi kõikse parem mesi. Tervendav. Mul sel aastal endale jõulusoove pole. Mul on kõik, mida ma vajan, olemas. Kui tahad miskit ikka tuua, too midagi, mis mahuks ära ühte peopessa. Tule ja ole lihtsalt meie seltsis. Laste soovid oled kätte saanud ja päkapikkudega tegime kokkuleppe, et aitan Sul neid asju muretseda. Aga tooma pead neid ikka ise. Muidu pole päris. Sel aastal paneme Su skype. Ära siis kohku, aga üks osa mu perest on hetkel välismaal. Ma tean, et Sa tead - tegelikult... ja et sa niikuinii plaanisid sinna ka minna. Ma olen veidi mures Su pärast, sest kuidas Sa sääl maal korstna kaudu neid asju ikka õiendad? Seal peaks sul miski pru